بلفاروپلاستی پلک تحتانی

بلفاروپلاستی پلک تحتانی

فهرست مطالب

بیمارانی که داوطلب جراحی زیبایی بلفاروپلاستی پلک تحتانی می باشند دارای تفاوت‌هایی از نظر سن و سال می باشند و همچنین هر جراحی باید با توجه به ویژگی های هر شخص شخصی سازی شود.

 

هنگام ارزیابی یک بیمار برای جراحی چه معایناتی انجام میشود؟

1- میزان چربی اضافه پلک تحتانی: چربی اضافه به احتمال خیلی زیاد برای جوانسازی پلک تحتانی باید برداشته شود. نوعی از جراحی که برای برداشتن چربی ها استفاده می شود بلفاروپلاستی پلک تحتانی نام دارد. چربی اضافه در کیسه چربی زیر چشم جمع می شود. کیسه چربی می تواند در هر دهه از زندگی نمایان شود؛ بعضی ها زودتر و بعضی دیرتر دچار موضوع می شوند.
بلفاروپلاستی پلک تحتانی با جابجایی این چربی ها باعث خالی شدگی و تورفتگی دوباره زیر چشم میشود. این کار باعث جوانسازی دوباره زیر چشم شما می شود. معمولاً انجام فیلر با وجود چربی اضافه جواب نمی دهد و باید بلفاروپلاستی انجام شود. از دست دادن مایع معمولا به صورت فرورفتگی در حاشیه پایین چشم دیده می‌شود. این حاشیه را استخوانی که در زیر حفره چشم قرار دارد ایجاد می کند. این تو رفتگی در زیر قسمتی که چربی زیر پلک جمع می‌شود، ایجاد می شود که هم دارای تورفتگی در زیر چشم و هم تجمع چربی در زیر چشم هستند. بیمارانی که هر دو این مشکلات را دارند از عمل جراحی بلفاروپلاستی سود می‌برند.

2- میزان پوست اضافه: جراحی بلفاروپلاستی علاوه بر اینکه باید چربی ها را جابجا کند، باید به میزان پوست اضافه زیر چشم نیز جهت دهی کند. افرادی که دارای پوست اضافه متوسط هستند با یک عمل حذف پوست مثل استفاده از برخی پماد های شیمیایی و یا جراحی با لیزر میتوان این پوست را برداشت. اگر بیمار پوست اضافی زیاد داشته باشد، باید به صورت جراحی این پوست جمع شود که با عمل برگرداندن پوست- عضله، این پوست اضافه مدیریت می شود.

انواع روش های جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی

بلفاروپلاستی داخل ملتحمه ای:
این جراحی به نوعی است که هیچگونه جایی زخمی بر جای نمی گذارد. از طریق یک برش ظریف در پلک تحتانی انجام می شود و پوست به صورت مستقیم برش داده نمی‌شود بنابراین جای زخم برجای نمی گذارد. این روش به جراح اجازه می دهد که به صورت مستقیم به ساک های چربی در زیر چشم دسترسی پیدا کند و این چربی ها را از طریق گرما دادن حذف کند و یا چربی اضافه را جابجا کند که بتواند تو رفتگی های زیر چشم را پر کند. برای پوست اضافه زیر چشم و یا چین های ریز راه حلی وجود ندارد بنابراین برای تکمیل کردن آن نیاز است که از همان پماد های شیمیایی و یا جراحی توسط لیزر برای حذف این عوامل استفاده بکنیم. هر دو این ها نتایج یکسان داشته و تفاوتی ندارند و از هر دو می توان بعد از جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی استفاده کرد.

بلفاروپلاستی از طریق داخل پوستی:
در این روش به صورت همزمان می توان چربی اضافه را برداشت و پوست اضافه را حذف کرد. این روش در افرادی استفاده می شود که پوست اضافه آنها زیاد و عضلات آنها ضعیف است و نمی توان با پماد های شیمیایی و یا جراحی لیزری این موارد را برطرف کرد. این روش نه تنها باعث جوانسازی پلک تحتانی می شود بلکه باعث سفت شدن پوست زیر چشم و تقویت عضلات زیر چشم نیز میشود. در بلفاروپلاستی داخل پوستی روشی بسیار جالب وجود دارد به نام برگرداندن پوست -عضله که در این روش پوست اضافه و عضلات ضعیف زیر آن سفت می شوند.

بلفاروپلاستی پلک تحتانی
بلفاروپلاستی پلک تحتانی

در این عکس قبل از عمل و بعد از عمل یک مراجعه کننده مرد را می بینید که چربی های زیر چشم به خوبی جابجا شدند و تورفتگی های زیر چشم برطرف شدند. این عمل جراحی به خوبی تحمل می شود و از یک روش غیرتهاجمی برای آن استفاده شده است که به سرعت بعد از عمل ریکاوری حاصل می شود و فرد میتواند به زندگی عادی برگردد.

بلفاروپلاستی پلک تحتانی
بلفاروپلاستی پلک تحتانی

هیچگاه برای برطرف کردن چربی اضافه زیر چشم از تزریق فیلر استفاده نکنیم. همینطور که در این بیمار میبینید تزریق فیلر باعث ورم بیشتر و برآمدگی بیشتر زیر چشم شده و در یک عمل، برداشتن فیلر و همچنین جابجایی چربی های زیر چشمی و جهت‌دهی دوباره به آنها باعث جوانسازی پلک تحتانی شده است. عکس دوم یک ماه بعد از عمل گرفته شده است.

 

تکنیک جابجایی چربی

این تکنیک زمانی استفاده می شود که علاوه بر تجمع چربی زیر چشم قسمت‌های تو رفته‌ای وجود دارد؛ به صورتی که در حین عمل جراحی چربی های اضافه شناسایی شده و با حذف مقدار اضافه آنها و جابجایی مقدار باقیمانده در جاهای مناسب و فرو رفته باعث نمای بهتر و همچنین حفظ حجم زیر چشم بیمار شد. جا به جایی چربی می تواند از فرورفتگی بعد از عمل بلفاروپلاستی جلوگیری کند هرچند که برخی بیماران ممکن است بعد از عمل دچار این عارضه شوند. برای از بین بردن فرورفتگی بعد از عمل از برخی فیلرها استفاده می‌شود که جنس آنها از هیالورنیک اسید بوده و در مطب نیز قابل تزریق می باشند.

بلفاروپلاستی پلک تحتانی
بلفاروپلاستی پلک تحتانی

در این تصویر می بینید که دو تا جسم بالشتک مانند از چربی های خود بیمار ساخته شده و در حاشیه پلک تحتانی قرار گرفته تا از فرورفتگی بیش از حد زیر چشم جلوگیری کنند و در جوانسازی آن موثر واقع شوند.

 

اعمال جراحی ادغام یافته با بلفاروپلاستی پلک تحتانی

عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی می تواند با سایر عمل های جراحی همراه شود رایج ترین عملی که با جراحی پلک تحتانی همراه است بلفاروپلاستی پلک فوقانی می باشد.

عمل جراحی اندوسکوپیک لیفت ابرو و همچنین سایر جراحی ها می توانند همراه با بلفاروپلاستی انجام شوند که به جوانسازی ابرو در افرادی که ابروی افتاده دارند کمک می کند. بلفاروپلاستی و یا لیفت ابرو می تواند همراه با سایر جراحی های زیبایی هم همراه باشد مثل لیفت صورت، لیفت گردن، جراحی های پستان و بقیه اندامها. پزشکان با همکاری یکدیگر می توانند به تصور شما از زیبایی حقیقت ببخشند.

شما در یک عمل می توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و با گرفتن نوبت جراح های مختلف و جراحی همزمان آنها به اهداف مختلف خود برسید.

نتیجه ها بسته به هر شخص متفاوت است. اینکه خروجی یک عمل چه باشد منحصر به فرد است و عکس هایی که نشان داده شده فقط به منظور نمایش دادن نمونه کار بوده و از افرادی است که با رضایت کامل این عمل را انجام داده اند و هیچ تضمینی وجود ندارد که ۱۰۰ درصد نتیجه شبیه، این عکس ها شود ولی قطعاً می توان از بهبودی حالت کنونی اطمینان حاصل کرد.

نوع بیهوشی در جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی

علاوه بر اینکه می توان از بیهوشی عمومی در جراحی پلک استفاده کرد؛ می‌توان فشار کمتری را به بدن وارد کرده و این عمل را در حالت هوشیاری انجام داد. به صورت روز افزون افراد بیشتری تمایل به انجام این عمل ها در حالت هوشیاری به خاطر مزایای آن دارند.
یکی از مهمترین مزایای جراحی پلک بدون بیهوشی زمان کمتر بیهوش بودن بعد از عمل و ریکاوری می باشد.

عمل جراحی بدون بیهوشی با یک بی حسی موضعی و کمترین آرامبخش ها انجام می‌شود و به صورت بسیار نزدیک با بیمار کار می شود تا بهترین نوع آرامبخش و بی حسی را برای بیمار انتخاب کنند و کمترین استرس و درد را بیمار تحمل کند.

 

مزایای بلفاروپلاستی پلک تحتانی

1. برای هر کسی چهره و ظاهر وی اهمیت بسزایی دارد. به طوری که با انجام آرایش و اعمال زیبایی و جراحی های مختلف، سعی در بهتر کردن آن دارد. بلفاروپلاستی با حذف پوست اضافی از پلک، به شما کمک می کند که چهره تان شاداب تر و جوان تر به نظر برسد. در واقع بیشترین دلیل برای انجام بلفاروپلاستی، همین جستجوی جوانی است! این عمل جراحی، بهترین و موثرترین راه برای خلاص شدن از پوست اضافی پلک است.

2. آیا تاکنون هنگامی که نیمه شب از خواب برخاسته اید، به چهره خواب آلود خود در آینه نگاه کرده اید؟
در این زمان چشمانتان نیمه بسته و خسته است؛ درست همان حالتی که پوست اضافیِ بالای پلک، برای چشمان شما ایجاد می کند؛ بنابراین بلفاروپلاستی به شما کمک میکند سرحال تر و هوشیار تر به نظر برسید!

3. افزایش اعتماد به نفس: بسیاری از افرادی که دارای چین اضافی پشت پلک هستند، از ظاهر خود ناراضی اند و همین امر سبب می‌شود که از اجتماعات و همینطور عکس های خود فراری باشند؛ بنابراین، حذف این چین نقش مهمی در اعتماد به نفس دارد.

4. علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، بلفاروپلاستی به شما کمک می‌کند تعاملات اجتماعی بهتری داشته باشید؛ چرا که دیگر چهره شما خموده و عصبانی به نظر نمی رسد!

5. اسکار کمی به جای می گذارد.

6. این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به راحتی از سایه های مختلف و مد روز در پشت چشم خود استفاده کنید. در حالی که پیش از این، به دلیل وجود پوست اضافی در پشت چشمتان فضای کافی برای آرایش وجود نداشته!

7. این عمل باعث بهبود دید شما نیز می شود.

معایب بلفاروپلاستی پلک تحتانی

این جراحی مانند هر جراحی دیگر دارای یک سری عوارض می باشد

  • عفونت و خونریزی
  • خشکی و تحریک پذیری چشم
  • زحمت و سختی در بستن چشم یا دیگر مشکلات پلکی
  • جای زخم قابل مشاهده
  • آسیب به عضلات چشم
  • تغییر رنگ ناچیز پوست اطراف چشم
  • نیاز به جراحی تکمیل کننده تاری دید موقت یا سایر مشکلات بینایی که بسیار نادر است
  • ریسک های مربوط به جراحی به صورت عمومی که شامل بیهوشی و انعقاد خون است

درباره موارد گفته شده می توانید با پزشک جراح خود صحبت کرده و بدانید که کدام یک از این موارد ممکن است برای شما پیش بیاید و سود و زیان آن را سبک و سنگین کنید. این کار به تصمیم گیری شما بسیار کمک می کند.

باید در نظر داشت که این موارد فقط در برخی جراحی ها اتفاق افتاده و برای همه افراد یکسان نیست.

 

چگونه برای عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی آماده شویم؟

قبل از نوبت جراحی بلفاروپلاستی شما باید توسط متخصص چشم یا جراح زیبایی که در زمینه چشم تخصص دارد ویزیت شوید و موارد زیر مدنظر است

– سابقه پزشکی شما: جراح ممکن است سوالاتی درباره جراحی های قبلی شما، وضعیت کنونی چشم شما شامل خشکی چشم، آب سیاه، حساسیت ها و مشکلات گردش خون، مشکلات تیروئید و دیابت بپرسد.
پزشک همچنین درباره مصرف برخی داروها نیز از شما سوالاتی می پرسد مانند ویتامین ها مکمل های گیاهی الکل تنباکو و سایر مواد مخدر

– انتظارات شما: یک گفتگوی صادقانه درباره تمایلات و انگیزه شما برای جراحی به بهتر شدن هر چه بیشتر نتیجه جراحی کمک میکند و حتی جراح به شما اطلاع میدهد که آیا این عمل برای شما مناسب است یا خیر.

 

همچنین قبل از جراحی موارد زیر مد نظر قرار می گیرد

معاینات بالینی: جراح شما ممکن است یک معاینه بالینی کامل از قبیل تست تولید اشک و همچنین اندازه گیری بخش هایی از پلک شما انجام دهد.
معاینه بینایی: چشم پزشک شما قبل از عمل به معاینه چشم و بینایی که شامل دید محیطی نیز میباشد می پردازد
عکسبرداری از پلک عکس هایی از زوایای مختلف از پلک شما گرفته میشود این عکس ها به برنامه ریزی برای عمل کمک می کنند و برای اندازه گیری تاثیرات میان مدت و طولانی مدت لازمند.

همچنین از شما خواسته می شود:
– که مصرف داروهایی از قبیل وارفارین، آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و سایر داروهای شیمیایی و گیاهی که مرتبط با انعقاد خون هستند را متوقف کنید. حتما از پزشک خود بپرسید که چه مدت قبل از عمل باید مصرف این داروها را قطع کنید. فقط از داروهایی که توسط پزشک تایید شده اند می توانید استفاده کنید.
– چندین هفته قبل از جراحی سیگار را کنار بگذارید. سیگار در روند بهبودی شما بعد از عمل اختلال ایجاد می کند.

– اگر قرار است که این عمل به صورت سرپایی برای شما انجام شود حتماً از شخصی دیگر برای رساندن شما به محل عمل و همچنین رانندگی برای برگرداندن شما به خانه کمک بخواهید. همچنین یک نفر باید شب بعد از عمل در کنار شما باشد.

بلافاصله بعد از عمل ممکن است زمانی که در اتاق ریکاوری به سر میبرید، به صورت موقت موارد زیر را تجربه کنید
– تاری دید به علت پمادی که برای لغزنده کردن چشم استفاده شده است
– آبریزش چشم
– حساسیت به نور
– دوبینی
– پلک های بی حس و پف کرده
– ورم و کبودی مشابه آن چیزی که در چشم سیاه دیده می شود
– درد و ناراحتی

توصیه ها و مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

– استفاده از پک یخ هر یک ساعت به مدت ۱۰ دقیقه در شب بعد از جراحی. روز بعد از آن استفاده از پک یخ برای چهار یا پنج بار در طول روز
– تمیز کردن پلک ها به آرامی و با استفاده از قطره های چشمی و پمادهای تجویز شده
– پرهیز از فشار آوردن و حمل کردن اجسام سنگین و شنا به مدت یک هفته
– پرهیز از فعالیت های سنگین مانند ایروبیک و حرکات پرشی به مدت یک هفته
– پرهیز از سیگار
– پرهیز از مالش چشم ها
– اگر از لنز های طبی استفاده می کنید به مدت دو هفته بعد از جراحی قادر به استفاده از آنها نیستید
– استفاده از عینک های آفتابی تیره و مات برای محافظت پلک ها در برابر نور خورشید و باد
-خوابیدن به حالت سر رو به بالا و نگه داشتن سر بالاتر از قفسه سینه به مدت چند روز
– استفاده از کمپرس سرد برای کم کردن ورم
– بازگشت به مطب دکتر برای معاینه و برداشتن بخیه ها
– عدم استفاده از آسپرین ایبوپروفن ناپروکسن و سایر داروهای شیمیایی و گیاهی که موجب خونریزی می شوند، به مدت چند هفته. در صورت نیاز می توانید از استامینوفن برای کنترل درد استفاده کنید.

 

در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه کنید

– تنگی نفس
– درد قفسه سینه
– ضربان قلب غیر معمول
-درد شدید و جدید چشم
– خونریزی
– مشکلات بینایی

سوالات رایج افراد در مورد بلفاروپلاستی

-آیا بلفاروپلاستی دردناک است؟
اکثر افرادی که جراحی پلک را تجربه کرده اند کمترین شکایت را از درد داشته اند.

 

-آیا بلفاروپلاستی پلک تحتانی ایمن و بی خطر است؟
اگر عمل توسط یک جراح ماهر و با تجربه انجام شود، ایمن است و بهترین نتایج را در پی خواهد داشت. فقط در برخی شرایط یک عمل لیزر برای محکم کردن و پاکسازی پوست زیر پلک لازم است.

 

-آیا این عمل ارزشش را دارد؟
این جراحی برای کسانی که می خواهند صورتی جوان تر و چشمانی که شاداب و استراحت کرده داشته باشند، بسیار ارزشمند است. باید توجه داشت

 

-آیا بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی شکل چشم ها تغییر می کند؟
معمولا سه ساک چربی در پلک تحتانی وجود دارند که در عمل دستکاری می شوند و یا از حجم آن ها کاسته می شود. هیچ تغییر قابل توجهی در شکل چشم ها بعد از عمل ایجاد نمی شود.

 

-بهترین سن برای انجام جراحی پلک تحتانی کدام است؟
پلک های ها افتاده معمولا بعد از 30 سالگی خود را نشان می دهند که ایده آل ترین سن برای جراحی است. البته قبلا ذکر شد که افتادگی در هر سنی ممکن است. جراحان توصیه میکنند که فرد هنگام این جراحی حداقل 18 سال داشته باشد.

 

-آیا جایگزینی برای جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی وجود دارد؟
در افرادی که پارکی عمیق یا تورفتگی زیر چشم دارند روش غیر جراحی بلفاروپلاستی وجود دارد که با تزریق فیلر می توان این تو رفتگی را پر کرد. البته توجه داشته باشید که این روش شرایط خاص خود را دارد و در مواردی که افتادگی وجود دارد قابل استفاده نیست.

 

-تا چند وقت بعد از عمل باید با سر بالاتر از تنه خوابید؟
پیشنهاد می شود 3-4 هفته این کار ادامه داشته باشد تا از ورم جلوگیری شود و بهبودی سرعت یابد.

 

-چه زمانی بعد از جراحی باید دوباره اجازه رانندگی داریم؟
تا زمانی که از قرص های ضد درد استفاده میکنید و یا دید شما تار است از رانندگی خودداری کنید. به صورت معمول 5-10 روز بعد از جراحی توانایی رانندگی را خواهید داشت.

-تا چه مدت بلفاروپلاستی پلک پایین دوام دارد؟
معمولا تاثیر این عمل ماندگار هست لکن برخی عوامل مثل کشیدن سیگار یا در معرض آن بودن، مصرف نمک زیاد، کم خوابی، آلرژی ها باعث می‌شوند ماندگاری آن کم شود.

 

-در چه صورت بهتر است برای ترمیم پلک مراجعه کنیم؟
1-وجود دایره تیره اطراف چشم، وجود ساک های چربی و افتادگی
2-چین های متعدد در زیر چشم
3-درصورت تمایل به شاداب و جوان به نظر رسیدن
4-درصورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر از پزشک

 

-آیا مژه ها قابلیت رشد دوباره دارند؟
در این لحظه یافته ای برای ایجاد مشکلات برای مژه و پیش بینی آن وجود ندارد. در مواردی که رشد مژه متوقف شده باشد، با گذشت زمان برطرف شده و جای نگرانی نیست. در موارد نادر این مشکل دائمی شده است.

 

-چند بار می توان جراحی ترمیم پلک انجام داد؟
این جراحی به ندرت نیاز به تکرار دارد و نتایج برای مدت طولانی هستند.

 

-آیا بوتاکس برای سیاهی دور چشم موثر است؟
خیر

 

-چه زمان بعد از عمل جراحی می توان حمام کرد؟
یک روز بعد از عمل شما قادر به حمام کردن هستید ولی باید توجه داشته باشید که از تماس آب، صابون، شامپو، خمیر ریش و اسپری مو با چشم به مدت یک هفته خودداری کنید.

 

-آیا می توان بعد از عمل قهوه نوشید؟
بعد از جراحی باید مقدار زیادی مایعات مصرف کنید. از نوشیدن مایعات کافئین دار و گاز دار و الکل در هفته اول خودداری کنید.

 

مراجعه به پزشک

بلفاروپلاستی پلک تحتانی با کاهش افتادگی پوست و از بین بردن چین و چروک باعث شادابی و جوان سازی پوست می شود. امروزه بلفاروپلاستی پلک تحتانی به دلیل تغییرات مثبتی که در چشمان ایجاد می کند با استقبال بسیاری رو به رو شده است. کسانی از افتادگی پلک پایین رنج می برند، با مراجعه به مطب دکتر احسان عباس نیا می توانند برای درمان اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

جراحی زیبایی درشت کردن چشم

جراحی زیبایی درشت کردن چشم

جراحی زیبایی درشت کردن چشم جراحی زیبایی چشم و پلک تنها در جراحی بلفاروپلاستی خلاصه نمی شود. برخی از افرادی که علاقه زیادی به افزایش

مزایای بوتاکس اطراف چشم

مزایای بوتاکس اطراف چشم

مزایای بوتاکس اطراف چشم امروزه تزریق بوتاکس نقش مهمی در حوزه های زیبایی و درمانی ایفا می کند. یکی از مهم ترین کاربردهای بوتاکس، افزایش

هزینه بوتاکس چانه

هزینه بوتاکس چانه

مزایا، معایب و هزینه های بوتاکس چانه بوتاکس می ‌تواند به بهبود نواحی ناهموار چانه کمک کند. در برخی افراد، به دلیل تنش عضله منتالیس،

مطالب مرتبط