لیفت ابرو و انواع آن

لیفت ابرو

فهرست مطالب

لیفت ابرو و پیشانی یک عمل زیبایی است که ابروها را بالا می برد و زاویه بندی و شکل دهی می کند تا چین و چروک و خطوط اخم را کم کند و افتادگی پوست را از بین ببرد.

چندین نوع لیفت ابرو وجود دارد و در هر کدام از آنها نتایج کمی متفاوت است و ماندگاری هر کدام از آنها تا حدودی با هم فرق می کند انتخاب نوع لیفت ابرو تا حد زیادی بسته به بافت بدن بیمار و همینطور نتایج مورد نظر او تعیین می شود. پزشک با شما گزینه های مختلف جراحی را بررسی می کند و در نهایت شما و جراحتان با هم تصمیم می گیرید که کدام گزینه برای شما بهتر است.

در ادامه چندین نوع از مهمترین جراحی های اصلی که برای لیفت ابرو وجود دارد و در ایران هم انجام می شود را برایتان شرح می دهیم:

1. لیفت مرسوم یا کلاسیک یا کرونال ابرو

لیفت کلاسیک یا کرونال ابرو زیر بیهوشی انجام می‌شود و شامل یک برش است که دقیقاً از بالای سطح گوش آغاز می شود و به سمت بالا ادامه می دهد تا به گوش مقابل برسد. این برش بلند کردن دقیق پوست پیشانی، تنظیم چربی بافت ها و عضلات صورت را در صورت لزوم امکان پذیر می کند. در نهایت پس از کوتاه کردن پوست اضافی جراح برش را می بندد و پانسمان و بانداژ می کند.
در شکل زیر انواع برش های ایجاد شده در تکنیک های مختلف جراحی لیفت ابرو می بینید.

لیفت ابرو و انواع آن
لیفت ابرو و انواع آن

 

2. لیفت اندوسکوپی ابرو

این روش تهاجم کمی دارد که تحت بیهوشی انجام می‌شود و جراح با ایجاد یک سری برش های کوچک پنهان در قسمت موهای سر و یک اندوسکوپ از طریق یکی از این برش ها وارد می شود و به جراحی اجازه می‌دهد دید واضح از بافت های زیر پوست داشته باشد و سپس یک ابزار هم از طریق برش دیگر وارد می شود و جراح به آرامی بافت ابرو و پوست پیشانی را آزاد کرده و آن را بالا می‌برد و با بخیه و سایر وسایل فیکس کننده در موقعیت بالاتر خود ثابت می کند.
اندوسکوپ لوله ای نازک است و دوربینی به آن متصل شده است. وجود دوربین باعث می شود تا در زیر پوست بدون ایجاد هرگونه زخم بزرگ مانور دهد. به طور کلی این روش بهبودی سریع تری دارد و کبودی کم تری نسبت به روش کلاسیک دارد. در این روش همانطور که گفته شد پیشانی و ابرو از اتصالات خود رها می شوند و به سمت بالا و کناره های صورت کشیده می شوند و برای نگه داشتن بافت ها در موقعیت جدید معمولاً از بخیه ها یا وسایل فیکس کننده ای مثل اندوتین استفاده می کنند. این بخیه ها و دستگاه ها بعد از چند ماه جذب می شوند ولی لیفت ابروی شما برای چندین سال باقی می ماند. اندوتین تقریباً در مدت ۶ ماه جذب می شوند.

لیفت ابرو
لیفت ابرو

شکل ابرو را میتوان با در صورت نیاز با تغییر در میزان کشش بافت بهبود بخشید. پس از انجام عمل بیمار تا زمان هوشیاری در مرکز جراحی تحت مراقبت قرار می‌گیرد و پس از آن ممکن است بیمار مرخص شود و در خانه ادامه روند بهبودی را طی کند. لیفت ابرو به روش اندوسکوپی این روش یکی از از روش های اصلی لیفت ابرو که بسیاری از پزشکان آن را به روش های دیگر ترجیح می‌دهند به این علت که به طور واقعی شکلی و موقعیت ابروها را بهبود می بخشد اگرچه همه کاندید خوبی برای این عمل نیستند و پزشک باید تشخیص دهد آیا بیمار کاندید مناسبی برای این نوع عمل می باشد یا خیر؟

لیفت ابرو
لیفت ابرو

3. لیفت تمپورال یا جانبی ابرو (لیفت شقیقه)

این هم یک روش کم تهاجمی است اما می‌تواند تحت بی حسی موضعی در مطب هم انجام شود. این روش از لیفت اندوسکوپی ابرو تقلید می کند به جز این که هدف آن کل پیشانی نمی باشد و فقط ناحیه خارجی ابرو به اندازه چند میلی متر بالا کشیده می شود. این روش می تواند نتایج بسیار مطلوبی را با حداقل زمان از کار افتادگی ایجاد کند. لیفت تمپورال یا جانبی ابرو در درجه اول روی لبه ی خارجی ابروها لبه تمرکز می کند. این روش برای بیمارانی در نظر گرفته شده است که نمی خواهند تحت عمل کامل لیفت ابرو قرار گیرند ولی می‌خواهند زاویه طبیعی ابرو را بهبود ببخشند.

 

4. ثابت کردن ابرو ها که همزمان با بلفاروپلاستی پلک فوقانی انجام می شود

در این روش بافت نرم زیرین را به استخوان متصل میکند و امکان تثبیت آن را فراهم می کند این عمل همزمان با بلفاروپلاستی پلک بالایی از طریق یک برش استاندارد پلک انجام می شود و از طریق همان برش می توان ابروها را با بخیه در موقعیت بالاتری قرار داد اساساً این روش واضح ترین علائم پیری را از بین می برد در حالی که ظاهر بسیار طبیعی را در بیمارانی که نیاز به لیفت کامل ابرو ندارند حفظ می کند.

 

5. لیفت مستقیم ابرو ها

این روش در اغلب موارد تحت بی حسی موضعی انجام می شود و نتایج حاصل از آن می تواند سال های زیادی باقی بماند و دوام داشته باشد در طول این عمل پزشک برشی را درست در نزدیکی ابرو ایجاد می کند که امکان برداشتن پوست اضافی را فراهم می کند. این یک روش عالی هم برای مردان و هم برای خانم هاست و همچنین برای کسانی که پیشانی بلند و خط رویش مو دارند. خوشبختانه جای زخم معمولاً به طور کامل در خود ابروها پنهان است. دونوع برش مختلف در لیفت مستقیم ابرو را در شکل های زیر مشاهده می کنید.

لیفت ابرو
لیفت ابرو

 

6. لیفت قسمت میانی پیشانی

در صورتی که چین و چروک عمیق در پیشانی باشد لیفت یک برش در داخل یک چین عمیق پیشانی انجام می شود واز طریق این برش پیشانی بالا برده می شود و شکل دهی ابروها و زاویه بندی آنها انجام می شود وسپس محل برش با بخیه بسته می شود و در صورتی که بخیه ها غیرقابل جذب باشند بعد از چند هفته در مطب برداشته می شود. شماره ی 4 در شکل پایین محل تقریبی برش در این روش را نشان می دهد.

لیفت ابرو
لیفت ابرو

 

 

 

7. لیفت پری تریشیال ابرو که جلوی خط رویش مو برش زده می شود

این تکنیک به طور متداول در افرادی که خط رویش بلند دارند انجام می‌شود. یک برش جراحی درست جلوتر از خط مو در طول پشتیبانی ایجاد می شود سپس پوست پیشانی از طریق این زخم به بالا لیفت می‌شود و در ارتفاع مورد نظر محکم می‌شود محل برش با بخیه بسته می شود.

لیفت ابرو
لیفت ابرو

 

 

مراقبت های بعد از جراحی برای به حداکثر رساندن نتایج بعد از عمل

در هفته اول باید حین خواب سر خود به اندازه ۳۰ تا ۴۵ درجه بالاتر از سطح بدن خود قرار دهید و برای این کار می توانید یک تا دو بالش زیر سر خود قرار دهید.
سعی کنید به روی صورت خود غلت نزنید و یا روی پهلو نخوابید.

لیفت ابرو

معمولا یک روز بعد از جراحی برای برداشتن پانسمان باید به مرکز جراحی مراجعه کنید واغلب در همان زمان لوله درناژ قرار داده شده هم برداشته می‌شود.
ترجیح بر این است شما در ۱۲ ساعت اول بعد از جراحی کاملا در رختخواب دراز بکشید و صبح روز بعد از عمل شمامی توانید قدم بزنید یا بنشینید اما فعالیت های شدید را نباید به مدت ۲۱ روز انجام دهید.

مقدار خیلی کمی ناراحتی بعد از این عمل وجود دارد و میزان آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. پیش از عمل ممکن است تعدادی داروی ضد درد برای شما تجویز شده باشد تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

بخیه های شما در اغلب اوقات قابل جذب هستند و نیازی به کشیدن ندارند و منگنه های جراحی اغلب پشت خطوط روی موها استفاده می‌شوند و 21 روز بعد از جراحی برداشته می شوند. البته ممکن است زودتر هم برداشته شوند.

مقدار مشخصی از تورم و تغییر رنگ بعد از جراحی نرمال است. در طول این مرحله حیاتی مهم است که مطمئن شوید تمام دستورالعمل‌های پزشک خود را دنبال می کنید تا در حد امکان لیفت ابروی شما ماندگاری طولانی تری پیدا کند. این دستورالعمل می تواند شامل هر گونه محدودیت فعالیت و استفاده یا عدم استفاده از داروها می باشد.

اکثریت تورم ها بعد از عمل و همه تغییر رنگ ها به طور معمول در چند هفته اول بعد از عمل ناپدید می‌شوند.

بی حسی پیشانی هم به طور کلی وجود دارد و این بی حسی به طور معمول در طول 3 تا 6 ماه بعد از عمل جراحی از بین می رود.

شما در اغلب اوقات می توانید زخم ها را یک یا دو بار در روز بعد از عمل تمیزکنید و همچنین موها را نیز می‌توانید سه روز بعد از جراحی به آرامی با شامپو شستشو دهید (البته این موضوع را از پزشک خود بپرسید).

هرگز موهای خود را روزی که منگنه های جراحی یا بخیه‌ها های غیر قابل جذب را برداشته اید شستشو ندهید و همیشه تا روز بعد صبر کنید.

هنگامی که به طور کامل بهبود یافت باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.

از سیگار کشیدن اجتناب کنید.

از کرم های ضد آفتاب و عینک آفتابی برای محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید و کمتر در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید تا نتایج بعد از عمل به حداکثر خود برسد.

توجه کنید که آسیب های ناشی از نور خورشید سیگار کشیدن و تغییرات سریع وزن همگی می توانند طول عمر لیفت ابرو را کاهش دهند.

گاهی تزریق بوتاکس معمولی برای قراردادن ماهیچه های اطراف ابرو در حالت آرامش می تواند به لیفت ابرو اجازه بدهد تا حد امکان به مدت طولانی تری باقی بماند. برای گرفتن اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع با پزشک خود صحبت کنید.

به این نکته هم دقت داشته باشید که ابروها در ابتدا ممکن است کمی بالاتر از زمانی باشند که سه تا چهار هفته از عمل جراحی می گذرد و همچنین خطوط موجود در پیشانی در ابتدا به صورت گسترده ناپدید می‌شوند در حالی که این خطوط در عرض یکسال بازخواهند گشت اما در نهایت مطمئن باشید ارتفاع ابروها و ظاهر چشم‌ها برای مدت ۵ تا ۱۰ سال در حالت بهتری قرارمی گیرند.

عوارض و خطرات عمل لیفت ابرو

مثل هر گونه عمل جراحی دیگر خطراتی دارد. اگرچه عوارض حین انجام لیفت ابرو توسط یک متخصص با تجربه خیلی کم و نادر است اما به هر حال احتمال ایجاد عوارض باید در نظر گرفته شود.

برای مثال:

  • خونریزی زیاد و عفونت می‌تواند اتفاق بیفتد. هرچند که این عوارض به ندرت اتفاق می افتد.
  • یک عارضه بیشتر شایع از دست دادن حس در امتداد یا کمی فراتر از خط برش می باشد. این عارضه معمولا موقتی است و با گذشت زمان برطرف شود اگرچه می‌تواند در بعضی از بیماران دائمی باشد.
  • ممکن اسکارهای گسترده و گاهی بیش از حد و همچنین ریزش مو در امتداد لبه اسکار رخ دهد.
  • در موارد نادر ممکن است عصب هایی که حرکت ابروها را کنترل می کند آسیب می بینند و در نتیجه توانایی بالا بردن ابرو ها یا ایجاد چین چروک پیشانی را از دست می‌دهند.
  • همچنین ممکن است عدم تقارن ابرو ها بعد از عمل اتفاق بیفتدو یکی از ابرو ها بالاتر از دیگری باشد.
  • در طول مشاوره پزشک به طور کامل خطرات جراحی را بررسی خواهد کرد به ویژه آن خطراتی که مربوط به تکنیک مورد استفاده برای شماست.

 

سوالات رایج مردم درباره ی لیفت ابرو که باید قبل از جراحی پاسخ آن ها بدانید

1) لیفت ابرو چه کار می کند؟

لیفت ابرو یا پیشانی یک عمل زیبایی است که ابرو ها را بالا می برد تا چین و چروک های پوستی و خطوط اخم کاهش یابد این عمل زاویه ابروها را برجسته تر میکند و شکل دهی آن ها را انجام می دهد و همپنین این روش برای بالابردن پوست افتاده استفاده می شود. لیفت ابرو و لیفت هم در بیماران مرد و هم در خانم ها انجام می‌شود. هنگامی که این عمل با اهداف زیبایی انجام می‌شود هدف آن بازگرداندن ظاهری جوان تر و با طراوت به ناحیه بالای چشم است و وقتی که این عمل به دلایل ترمیم یا عملکردی انجام می‌شود مثل مواردی که افتادگی به علت فلج صورت و یادر اثر پیری اتفاق افتاده باشد هدف آن ترمیم و بازیابی موقعیت طبیعی ابروهای افتاده است.

 

2) چه مدت زمان بعد از جراحی بهبودی حاصل می شود و می توان به سر کار برگشت؟

بهبودی اولیه ی زخم ها 10 تا 14 روز به طول می انجامد و بخیه های غیر قابل جذب و منگنه های جراحی معمولا بعد از 21 روز و یا در اولین فرصتی که از نظر پزشک مناسب باشد برداشته می شود.
شما در ظرف 10 تا 14 روز بعد از عمل لیفت باید آماده ی بازگشت به سر کار و فعالیت های نرمال خود باشید.

 

3) ماندگاری عمل لیفت ابرو چه مدت زمان است؟

در حقیقت هیچکدام از عمل های زیبایی که باهدف جوان سازی انجام می شود دائمی نیستند اما می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند. برای لیفت ابرو به روش جراحی می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط بین 10 تا 12 سال از نتایج عمل خود لذت ببرید.

 

4) آیا لیفت ابرو می تواند پیشانی را بلند یا کوتاه کند؟

لیفت پری تریشیال ابرو و پیشانی یک روش ایده آل برای کسانی است که می خواهند هم لیفت ابرو انجام دهندو هم پیشانی را بلند و کوتاه کنند.
این روش برای کسانی که پیشانی بلند دارند مناسب است و همه چیز را از خط ابرو تا خود ابروها بالا می برد و می تواند شکل و عدم تقارن ابرو را تصحیح کند و این روش حدود دوساعت طول می کشد و به صورت سرپایی انجام می شود و بهبودی در این روش خیلی سریع است.

 

5) کدام روش لیفت ابرو کمترین تهاجم را دارد؟

لیفت اندوسکوپی کمترین تهاجم را بین همه ی روش های لیفت ابرو دارد و بعد از عمل هم کمترین تورم و کبودی اتفاق می افتد. برش هایی که در این روش ایجاد می شود بسار کوچک هستند و در موها پنهان می شوند و توجه کمی را به خود جلب می کنند.

 

6) لیفت ابرو در چه سنی انجام می شود؟

سن ایده آل برای انجام لیفت ابرو بین 40 تا 65 سال است اما این عمل می تواند در افراد جوان تری که چین و چروک زیادی دارند هم انجام می شود.

7) چه تکنیک هایی برای لیفت ابرو در دسترس هستند؟

تکنیک های متعددی برای لیفت ابرو وجود دارد که شامل:

  • لیفت مرسوم و کلاسیک ابرو
  • لیفت اندوسکوپی ابرو
  • لیفت تمپورال یا خارجی ابرو
  • ثابت کردن ابرو ها که همزمان با بلفاروپلاستی پلک فوقانی انجام می شود.
  • لیفت مستقیم ابرو ها
  • لیفت قسمت میانی پیشانی
  • لیفت پری تریشیال ابرو

 

8) چگونه ما بدانیم که کدام روش لیفت ابرو ما برای ما مناسب است؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد
انتخاب تکنیک جراحی به ویژگی های منحصر به فرد شما مانند ارتفاع پیشانی، ویژگی های خط رویش مو، خطوط فعلی ابرو ها و همچنین خواسته های زیبایی شناختی شما بستگی دارد. یک پزشک خوب ویژگی های شما را ارزیابی می‌کند و به نیازهای شما گوش می دهد سپس تکنیک هایی را که برای شما مناسب است به شما توصیه می کند.

 

9) آیا جایگزینی برای لیفت ابرو با روش جراحی وجود دارد؟

بله در بعضی از موارد لیفت موقت ابرو را میتوان با نوروتوکسین هایی مانند بوتاکس به دست آورد. نوروتوکسین ها را می توان به درون ماهیچه هایی که ابروها را به سمت پایین می‌کشند تزریق کرد و در نتیجه قدرت و تاثیر آنها ضعیف می شود. این تکنیک ها در مطب بسیاری از پزشکان انجام می شود اما توجه داشته باشید که نتایج لیفت ابرو بدون جراحی معمولاً ۳ تا ۴ ماه باقی می ماند و ماندگاری طولانی مدت ندارند.

 

10) آیا من بعد از عمل یک اسکار (جای زخم) واضح و قابل رویت در صورت خود خواهم داشت؟

قابل مشاهده بودن جای زخم به نوعی تکنیکی جراحی مورد استفاده بستگی دارد.
اکثریت تکنیک ها مانند لیفت اندوسکوپی ابرو و یا لیفت پری تریشیال ابرو امکان قرار دادن برش های جراحی را در داخل یا درست جلوتر از خط رویش مو فراهم می‌کند و در نتیجه هر گونه جای زخم را پنهان می‌کند و از سوی دیگر لیفت قسمت میانی پیشانی برای ایجاد برش از چین و چروک های عمیق پیشانی استفاده می کند و لیفت مستقیم ابروها هم اجازه می‌دهد برش های جراحی نزدیک به موهای ابرو قرار گیرد که اغلب موها می توانند جای زخم را استتار کنند به خصوص اگر پرپشت وبه رنگ تیره باشند.

 

11) چند نوع از بیهوشی در طول عمل لیفت ابرو استفاده می شود؟

به طور معمول لیفت در اتاق جراحی انجام می شود و نوع بیهوشی که مورد استفاده قرار می گیرد به تکنیک جراحی مورد استفاده بستگی دارد. بیشتر تکنیک ها را می توان با حداقل آرامبخشی و تزریق موضعی بی حس کننده ها انجام داد در حالیکه لیفت اندوسکوپی ابرو برای مثال تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

 

12) آیا خطری در جراحی لیفت ابرو وجود دارد؟

مثل هر گونه عمل جراحی دیگر خطراتی دارد. اگرچه عوارض حین انجام لیفت ابرو توسط یک متخصص با تجربه خیلی کم و نادر است اما به هر حال احتمال ایجاد عوارض باید در نظر گرفته شود.
برای مثال خونریزی زیاد و عفونت می‌تواند اتفاق بیفتد. هرچند که این عوارض به ندرت اتفاق می افتد.
یک عارضه بیشتر شایع از دست دادن حس در امتداد یا کمی فراتر از خط برش می باشد. این عارضه معمولا موقتی است و با گذشت زمان برطرف شود اگرچه می‌تواند در بعضی از بیماران دائمی باشد.
ممکن اسکار های گسترده و گاهی بیش از حد و همچنین ریزش مو در امتداد لبه اسکار رخ دهد و در موارد نادر ممکن است عصب هایی که حرکت ابروها را کنترل می کند آسیب می بینند و در نتیجه توانایی بالا بردن ابرو ها یا ایجاد چین چروک پیشانی را از دست می‌دهند.
در طول مشاوره پزشک به طور کامل خطرات جراحی را بررسی خواهد کرد به ویژه آن خطراتی که مربوط به روش مورد استفاده برای شماست.

 

سخن پایانی:

ظهور دوربین های پیشرفته امکان توسعه و تکامل تکنیک هایی را فراهم کرده است که از برش های بسیار کوچک در پوست سر همراه با ابزار های جدید برای انجام لیفت ابرو و پیشانی استفاده می شود. امروزه پزشکان از روش های پیشرفته برای ایجاد نتایج قابل توجه برای بیماران در روز استفاده می کنند و از ایجاد زخم های بلند که از یک گوش تا گوش دیگر به دنبال روش کلاسیک لیفت ابرو انجام می شود اجتناب می‌کنند. لیفت اندوسکوپی ابرو جایگزین لیفت کلاسیک ابرو و پیشانی شده است.

نتایج لیفت اندوسکوپی بالا بردن ابرو و جوانسازی چشم است و تقریباً بدون تاثیر بلند مدت بر روی چین و چروک های پیشانی است. لیفت اندوسکوپی مزایای فوق العاده ای دارد زیرا اکنون دیگر پوست سر دارای موی خیلی آسیب نمی‌بیند و جای زخم های بزرگ ایجاد نمی شود. این ویژگی اجازه می‌دهد که از این روش برای اکثر افراد استفاده کنید به ویژه کسانی که جای زخم را تحمل نمی‌کنند و همچنین کسانی که موهای نازک و کم پشت دارند ودر آن ها جای زخم توسط موها پوشیده نمی شود.

مدت زمان بهبودی از فردی به فرد دیگر تا حدودی متفاوت است اما معمولا بین 10 تا 14 روز طول می کشد.

هنگامی که بافت ها تغییر مکان دادند و در موقعیت جدید خود دوخته می شوند روند پیری ادامه دارد بنابراین نتیجه جراحی بسته به عوامل مانند پوست فرد، میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب و میزان استفاده از سیگار ممکن است حدود ۱۰ تا ۵ سال باقی بماند با این وجود به این نکته توجه کنید در هر سنی که باشید بسیار بهتر از آنچه بدون عمل بوده اید به نظر می رسید

عمل جراحی لیفت ابرو این جراحی با استفاده از بیهوشی در خواب سبک استفاده انجام می شود. بعد از آنکه به اتاق عمل برده شدید دارو ها به صورت داخل عروقی به شما داده می‌شود که یک حالت عمیقی از آرامش را القا می کند و پس از رسیدن به این حالت داروهایی برای ایجاد بی حسی در ناحیه جراحی تزریق می شود. در اغلب اوقات بیماران در تمام طول عمل می خوابند. بیماران در اغلب موارد در این نوع بیهوشی را ترجیح می دهند زیرا برخلاف بیهوشی عمومی که اغلب پس از جراحی باعث حالت تهوع می شود این حالت تقریبا اتفاق نمی افتد. همچنین این حالت خطر ایجاد عوارض کمتری را به همراه دارد.

آیا لیفت ابرو روشی دائمی است؟

لیفت ابرو یکی از راه های جراحی های زیبایی است که موقعیت و شکل ابروهای کم پشت و افتاده را بهبود می بخشد و اگر به صورت صحیح انجام شود به بیمار ظاهر ی جوان تر می بخشد و می تواند چشم ها را باز تر نشان دهد و حتی تعدادی از چین های پیشانی را هم ناپدید کند؛ اما سوال اینجاست که آیا این عمل زیبایی دائمی است؟ اگر چه اثرات هرگونه لیفت ابروی در نهایت با افزایش سن شما و همچنین به دلیل حضور همیشگی نیروی جاذبه از بین می رود اما نتایج جراحی شما با توجه به نوع لیفت ابروی که دریافت می‌کنید و وضعیت پوست شما برای سال‌های زیادی باقی خواهد ماند و برای حفظ ماندگارترین نتایج ممکن است بعضی از پزشکان بوتاکس معمولی را برای حفظ آرامش عضلات ابرو و پیشانی استفاده کنند.

بعد از انجام عمل لیفت پزشک دستورالعمل مراقبتی برای پیشگیری از عفونت ها کاهش ناراحتی و اطمینان از بهترین نتیجه ممکن در حین بهبودی را به شما ارائه می دهد که شامل استفاده از داروهای ضد درد، استفاده از کمپرس سرد برای به حداقل رساندن تورم صورت، بالا بردن سر هنگام خواب و پرهیز از فعالیت های شدید در دوران نقاهت می باشد که رعایت آن باعث می شود نتایج بهتری حاصل شود.

 

مراجعه به پزشک

شناخت کامل و دقیق کسی که جراحی شما را انجام می دهد یکی از کلیدی ترین موردهایی است که تعیین کننده نتیجه عمل شماست و اینکه عمل توسط خود جراح انتخابی شما انجام می شود.

امروزه جراحی لیفت ابرو با استقبال بسیاری روبه رو شده است. انجام این جراحی توسط جراح خوب از اهمیتی بالایی برخوردار است. کسانی قصد انجام لیفت ابرو را دارند می توانند برای درمان و جراحی به مطب دکتر احسان عباس نیا مراجعه کنند. دکتر احسان عباس نیا فوق تخصص چشم پزشکی و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

هزینه بوتاکس چانه

هزینه بوتاکس چانه

مزایا، معایب و هزینه های بوتاکس چانه بوتاکس می ‌تواند به بهبود نواحی ناهموار چانه کمک کند. در برخی افراد، به دلیل تنش عضله منتالیس،

درمان افتادگی پلک

بهترین درمان افتادگی پلک

افتادگی پلک و بهترین درمان آن چشم ها از مهم ترین بخش های صورت به حساب می آیند که علاوه بر حواس بینایی، برای زیبایی

تفاوت لازک با لیزیک چیست

تفاوت لازک با لیزیک چیست

تفاوت لازک با لیزیک چیست و کدام بهتر است؟ لیزیک یک فرآیند جراحی سرپایی است که برای اصلاح مشکلات نزدیک ‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم چشم

مطالب مرتبط

لیفت آندوسکوپی ابرو
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت آندوسکوپی ابرو افزایش و تکمیل زیبایی چشم ها و ابروها برای هر فرد زیباپسندی حائز اهمیت خواهد بود. افزایش سن از مهم ترین دلایل

مطالعه مقاله »
لیفت ابرو با لیزر
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

لیفت ابرو با لیزر

لیفت ابرو با لیزر پوست صورت یکی از مهم ترین نواحی است که در اثر افزایش سن تحت تاثیر قرار می گیرد. چین و چروک

مطالعه مقاله »
هزینه لیفت پیشانی
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

هزینه لیفت پیشانی

هزینه لیفت پیشانی افزایش اعتماد به نفس یکی از مهم ترین دستاوردهای استفاده از روش های زیبایی یا جراحی های زیبایی به شمار می آید.

مطالعه مقاله »
انواع لیفت پیشانی
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

انواع لیفت پیشانی

انواع لیفت پیشانی یکی از تکنیک های جوان سازی پوست پیشانی و زیبایی چهره، لیفت پیشانی است. این روش زیبایی به دلیل نتایج مطلوبی که

مطالعه مقاله »