انواع لیفت پیشانی

انواع لیفت پیشانی

فهرست مطالب

انواع لیفت پیشانی

یکی از تکنیک های جوان سازی پوست پیشانی و زیبایی چهره، لیفت پیشانی است. این روش زیبایی به دلیل نتایج مطلوبی که به همراه دارد، از محبوبیت بالایی در بین بانوان و آقایان برخوردار است. لیفت پیشانی در انواع مختلف توسط پزشک متخصص انجام می شود. هر یک از انواع لیفت پیشانی دارای ویژگی های به خصوص و روش های کار متفاوتی هستند. افرادی که متقاضی برای استفاده از لیفت پیشانی هستند، بهتر است شناخت جامعی از این روش ها داشته باشند. از این رو، در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع لیفت پیشانی بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با مراقبت های بعد از لیفت کردن، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

هدف از لیفت کردن پیشانی

هدف اصلی از لیفت کردن پیشانی، از بین بردن چین و چروک های ریز و درشت و افقی روی پیشانی است. با استفاده از این روش زیبایی، خطوط اخم بین دو ابرو نیز از بین می رود و همچنین ابروها کمی بالاتر از حالت قبلی قرار می گیرند که زیبایی چهره را افزایش می دهند. از دیگر اهدافی که افراد متقاضی با لیفت پیشانی و افزایش زیبایی چهره به دست می آورند، افزایش اعتماد به نفس در این افراد است. برای رسیدن به این اهداف مهم و با ارزش بایستی توقع و انتظار به جا و معقولانه ای از نتیجه کار داشت. شاداب تر و جوان تر به نظر رسیدن چهره و از بین رفتن حالت عصبانیت و خستگی از روی چهره، خواسته و هدف بسیاری از افراد زیباپسند است.

انواع لیفت پیشانی
انواع لیفت پیشانی

انواع لیفت پیشانی

لیفت پیشانی در حالت کلی در دو گروه غیر جراحی و جراحی دسته بندی می شود. به طوری که لیفت های با روش جراحی دارای میزان ماندگاری لیفت های به روش غیر جراحی هستند. از طرفی، وضعیت چین و چروک های پیشانی در انتخاب نوع روش لیفت تاثیر خواهد داشت. در این بخش از مطلب، به بررسی روش های انواع لیفت پیشانی خواهیم پرداخت.

  • لیفت پیشانی با نخ

از محبوب ترین روش های لیفت پیشانی، استفاده از نخ های خاردار در دو جهت نخ است. با توجه به زاویه مورد نظر به طور معمول از 3 تا 12 نخ در یک بخش استفاده می کنند. به کمک سوزن های توخالی نخ ها را به چربی های زیر پوست پیشانی وصل می کنند و به سمت بالا می کشند. این نخ ها پس از گذشت چندین ماه جذب می شوند. میزان ماندگاری روش لیفت پیشانی با نخ حدود 1 سال است.

  • لیفت پیشانی با تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلر پوستی یکی از روش های لیفت پیشانی و از بین بردن چین و چروک ها است. ژل دقیقاً زیر ابروها تزریق می شود و باعث بالا کشیده شدن ابروها از سمت گوشه آن ها می شود. این روش برای افراد با سنین بالا بیشتر توصیه می شود.

  • لیفت پیشانی با تزریق بوتاکس

تزریق سم بوتولونیوم یا بوتاکس در اطراف ابروها و پیشانی باعث فلج شدن عضلات این نواحی می شود. با این روش افتادگی ابروها اصلاح می شوند و ابروها تا حدود چند میلی متر به بالا کشیده می شوند. تزریق بوتاکس باید چند ماه یک بار تکرار شود.

  • لیفت پیشانی با هایفوتراپی

از روش های کاملاً غیر تهاجمی برای بالا کشیدن ابروها و رفع افتادگی ابرو پیشانی، روش هایفوتراپی است. در این روش از یک دستگاه هایفوتراپی برای تحریک کلاژن های پوست استفاده می کنند که انرژی اشعه اولتراسوند به لایه های عمیق پوست نفوذ می کند. لیفت پیشانی به روش هایفوتراپی حدود 6 تا 18 ماه ماندگاری دارد.

  • لیفت پیشانی با لیزر

لیزر درمانی از رایج ترین روش های لیفت کردن پیشانی است و در این روش از نور مادون قرمز ایمن شده برای انقباض و تحریک کلاژن برای جوان سازی پیشانی استفاده می کنند. در روش استفاده از لیزر با جایگزین شدن سلول های پوستی قدیمی با سلول های جدید، حالت افتادگی پیشانی و ابروها رفع خواهد شد.

  • لیفت پیشانی با فرکانس رادیویی (RF)

هدف اصلی در استفاده از روش فرکانس رادیویی، سفت کردن عضلات پیشانی است. افرادی که از روش هایفوتراپی برای لیفت پیشانی استفاده می کنند، توصیه می شود هر 2 تا 3 ماه یک بار از روش فرکانس رادیویی یا همان آر اف نیز استفاده کنند.

  • لیفت پیشانی با جراحی باز

در این روش جراحی، برش های برزگتری در سراسر پیشانی ایجاد می کنند. این برش از ناحیه بالای گوش ها آغاز می شود و تا قسمت داخلی و پنهان موها ادامه پیدا می کند. با دسترس داشتن به لایه های زیرین، بافت ها و چربی های اضافی و افتاده را برش داده و خارج می کنند. به این ترتیب با از بین رفتن چین و چروک ها، ابروها در موقعیت های جدیدی قرار می گیرند. لیفت پیشانی با روش جراحی باز بیشترین ماندگاری را خواهد داشت که تا 10 سال می توان آن را تخمین زد.

  • لیفت پیشانی با جراحی آندوسکوپی

برش های ایجاد شده در جراحی آندوسکوپی به طور معمول شامل 5 برش در اندازه های کوچک است که 3 برش آن در بالای سر و از شروع رشد موها و 2 برش آن نیز در دو طرف شقیقه ها ایجاد می شوند. سپس با وارد کردن دستگاه آندوسکوپ مجهز به لامپ و دوربین، اقدام به لیفت و اعمال تغییرات لازم در پیشانی می کنند.

  • لیفت پیشانی با تکنیک برش محدود

در این روش جراحی، برش های کوچکتری در ناحیه شقیقه و در داخل موها ایجاد می کنند تا محل زخم و بریدگی پنهان بماند. از این روش لیفت پیشانی برای کشیدن شقیقه ها و ابروها به سمت بالا استفاده می کنند. به طوری که قسمت وسط پیشانی بدون تغییر باقی می ماند. از بین بردن خط و خطوط ریز پنجه کلاغی از دیگر اهداف لیفت به این روش است.

اقدامات قبل از لیفت پیشانی

قبل از انجام لیفت پیشانی لازم از برخی نکات مهم و کلیدی به منظور پیشگیری از وقوع برخی موارد خاص در حین انجام مراحل لیفت، رعایت شوند. از جمله اقدامات قبل از لیفت پیشانی عبارتند از:
• مشورت کردن با یک پزشک یا جراح ماهر و با تجربه پیرامون نتیجه کار، مزایا، عوارض و توقعات خودتان
• آگاه ساختن پزشک خود از ابتلا به هر نوع بیماری یا مصرف هر نوع دارو
• انجام آزمایش های مورد تجویز پزشک قبل از جراحی لیفت پیشانی
• خودداری از آشامیدن و خوردن حدود 8 ساعت قبل از جراحی لیفت پیشانی به دلیل تزریق داروی بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی
• متوقف کردن مصرف داروهای انعقاد کننده خون مانند وارفارین و آسپرین
• اجتناب از مصرف سیگار و الکل حداقل 2 هفته قبل از انجام لیفت

انواع لیفت پیشانی
انواع لیفت پیشانی

مراقبت های بعد از لیفت پیشانی

با انجام درست مراقبت های بعد از لیفت کردن پیشانی، میزان عوارض ناشی از این روش زیبایی، به حداقل خواهد رسید. همچنین دوران نقاهت و بهبودی، کوتاه تر خواهد شد. از جمله مراقبت های بعد از لیفت پیشانی عبارتند از:
• قرار دادن کمپرس های یخ برای کاهش درد و التهاب ناشی از لیفت
• پانسمان و مراقبت از زخم در صورت استفاده از روش های جراحی
• خودداری از ماساژ دادن ناحیه لیفت داده شده
• نوشیدن مایعات فراوان
• مصرف داروها یا پمادهای تجویز شده توسط پزشک
• انجام استحمام با مشورت پزشک مربوطه

مراجعه به پزشک
در مطالب بالا به بررسی انواع لیفت پیشانی پرداخته شد. لیفت با نخ، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، هایفوتراپی، لیزر، فرکانس رادیویی و روش های جراحی باز، آندوسکوپی و تکنیک برش محدود از جمله انواع لیفت پیشانی محسوب می شوند. انتخاب این روش ها به نظریه پزشک و شرایط فرد متقاضی بستگی دارد. دکتر احسان عباس نیا متخصص چشم پزشکی، فوق تخصص استرابیسم و اکولوپلاستیک و جراح فوق تخصص افتادگی پلک، تجربه و مهارت بالایی در درمان بیماری های چشمی و جراحی زیبایی چشم دارد. شما می توانید برای دریافت نوبت ویزیت و انجام انواع لیفت پیشانی با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

هزینه بوتاکس چانه

هزینه بوتاکس چانه

مزایا، معایب و هزینه های بوتاکس چانه بوتاکس می ‌تواند به بهبود نواحی ناهموار چانه کمک کند. در برخی افراد، به دلیل تنش عضله منتالیس،

درمان افتادگی پلک

بهترین درمان افتادگی پلک

افتادگی پلک و بهترین درمان آن چشم ها از مهم ترین بخش های صورت به حساب می آیند که علاوه بر حواس بینایی، برای زیبایی

تفاوت لازک با لیزیک چیست

تفاوت لازک با لیزیک چیست

تفاوت لازک با لیزیک چیست و کدام بهتر است؟ لیزیک یک فرآیند جراحی سرپایی است که برای اصلاح مشکلات نزدیک ‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم چشم

مطالب مرتبط

لیفت آندوسکوپی ابرو
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت آندوسکوپی ابرو افزایش و تکمیل زیبایی چشم ها و ابروها برای هر فرد زیباپسندی حائز اهمیت خواهد بود. افزایش سن از مهم ترین دلایل

مطالعه مقاله »
لیفت ابرو با لیزر
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

لیفت ابرو با لیزر

لیفت ابرو با لیزر پوست صورت یکی از مهم ترین نواحی است که در اثر افزایش سن تحت تاثیر قرار می گیرد. چین و چروک

مطالعه مقاله »
هزینه لیفت پیشانی
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

هزینه لیفت پیشانی

هزینه لیفت پیشانی افزایش اعتماد به نفس یکی از مهم ترین دستاوردهای استفاده از روش های زیبایی یا جراحی های زیبایی به شمار می آید.

مطالعه مقاله »
لیفت پیشانی بدون جراحی
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

لیفت پیشانی بدون جراحی

لیفت پیشانی بدون جراحی افزایش سن و ظاهر شدن چین و چروک ها روی پیشانی، استفاده از روش های زیبایی برای زیبا پسندان یک انتخاب

مطالعه مقاله »