فمتولیزیک در تهران

فمتولیزیک در تهران

فهرست مطالب

عمل فمتولیزیک چشم چیست؟ چه کسانی کاندید مناسب برای انجام این جراحی هستند؟

عیوب انکساری یکی از شایع ترین مشکلاتی هستند که باعث اختلال در عملکرد چشم ها می شوند. خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های جدیدی برای اصلاح عیوب انکساری چشم به وجود آمده است. لیزر یکی از روش های نوین برای درمان عیوب انکساری چشم است. عمل فمتولیزیک چشم یکی از راه های درمان عیوب انکساری چشم از طریق لیزر است. بر همین اساس بر آن شدیم تا در این مقاله به توضیح جراحی فمتولیزیک در تهران بپردازیم. آگاهی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم کمک می کند تا بهترین روش را برای درمان عیوب چشمان خود انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

جراحی فمتولیزیک چشم چیست؟

فمتولیزیک در تهران یکی از کارآمد ترین روش های اصلاح عیوب انکساری چشم مانند نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم است. در جراحی فمتولیزیک از جدید ترین انواع لیزر برای اصلاح عیوب انکساری چشم استفاده می کنند. در عمل فمتولیزیک چشم از دو لیزر فمتوسکند و اکسمر برای درمان استفاده می کنند. هر یک از لیزها وظیفه خاصی را در حین عمل چشم ایفا می کنند. از لیزر فمتوسکند برای برش نازک در سطح قرنیه استفاده می کنند. از لیزر اکسمر نیز برای اصلاح عیوب بعد از برش قرنیه استفاده می شود. معمولا کسانی که نمره دیوپتر چشم آن بین -10 تا +6 است می توانند برای فمتولیزیک در تهران اقدام کنند.

فمتولیزیک در تهران
فمتولیزیک در تهران

جراحی فمتولیزیک در تهران چگونه انجام می شود؟

جراحی فمتولیزیک در تهران ابتدا با انجام آزمایشات و معایناتی توسط پزشک متخصص شروع می شود. پزشک متخصص در صورت صلاحیت بیمار، جراحی فمتولیزیک را انجام می دهد. ابتدا چشم ها را از طریق بی حسی موضعی، بی حس می کنند. سپس با استفاده از استریل چشم و اطراف آن را ضد عفونی می کنند. ابتدا از طریق لیزر پیشرفته فمتوسکند برش بسیار نازکی را در فلپ قرنیه ایجاد می کنند. سپس با استفاده از لیزر اکسمر (اگزایمر)، برای اصلاح عیوب انکساری چشم اقدام می کنند. در ادامه فلپ قرنیه مجددا در محل اولیه چشم قرار می گیرد.

 

مراقبت های قبل از جراحی فمتولیزیک در تهران

چشم ها حساس ترین عضو بدن به شمار می روند. به همین دلیل نیاز به مراقبت و توجه ویژه ای دارند. مراقبت های قبل از جراحی فمتولیزیک کمک می کند تا شخص نتیجه بهتری از جراحی دریافت کند. همچنین مراقبت های قبل از عمل از بروز مشکل در حین عمل جلوگیری می کند. مراقبت های قبل از عمل فمتولیزیک در تهران عبارتند از:

  • بهتر است چند روز قبل عمل از مصرف لوازم آرایشی مربوط به چشم خودداری شود.
  • شب قبل از جراحی چشم ها با طور کامل شست و شو داده شوند.
  • دو هفته قبل از آزمایش از مصرف انواع لنز تماسی پرهیز شود.
  • در حین عمل از تکان دادن بیش از حد سر و چشم خودداری شود.
  • آزمایشات و معاینات مربوط به جراحی فمتولیزیک به طور کامل انجام شود.
فمتولیزیک در تهران
فمتولیزیک در تهران

مراقبت های بعد از عمل فمتولیزیک در تهران

رعایت مراقبت های بعد از عمل فمتولیزیک کمک می کند تا شخص علاوه بر دریافت نتیجه بهتر، از سلامت بیشتری برخوردار باشد. در واقع توجه به توصیه های پزشک بعد از عمل فمتولیزیک کمک می کند تا عوارض بعد از جراحی کاهش پیدا کند. رعایت این نکات از بروز انواع عفونت و التهاب نیز جلوگیری می کند.

  • تا یک هفته بعد از جراحی چشم از بلند کردن اجسام سنگین خودداری شود. بلند کردن اجسام سنگین باعث فشار زیاد روی چشم می شود.
  • داروهایی که به توصیه پزشک تجویز می شوند، در اسرع وقت مصرف شوند.
  • در روزهای اول جراحی از رانندگی و بیرون رفتن خودداری شود.
  • بهتر است تا چند روز بعد از عمل فمتولیزیک در تهران از لب تاپ، تلفن همراه و تلویزیون و… استفاده نشود.
  • در روزهای اولیه و در حین بیرون رفتن از عینک آفتابی برای چشم استفاده شود.
  • تا 3 ماه بعد از جراحی فمتولیزیک از لنزهای زیبایی برای چشم استفاده نشود.

 

چه کسانی کاندید مناسبی برای جراحی فمتولیزیک در تهران هستند؟

افرادی که از عارضه قوز قرنیه یا کراتوکانوس رنج می برند کاندید مناسبی برای جراحی فمتولیزیک نیستند. معمولا جراحی فمتولیزیک در این افراد باعث اختلال در بینایی می شود. به غیر از این افراد، بیشتر کسانی که از عارضه عیوب انکساری چشم رنج می برند، می توانند جراحی فمتولیزیک را انجام دهند. بر خلاف جراحی لیزیک در این عمل جراحی افرادی با قرنیه نازک نیز کاندید مناسبی برای درمان هستند. در جراحی فمتولیزیک از تیغه برای برش قرنیه استفاده نمی شود. به همین دلیل حتی افرادی با قرنیه نازک می توانند جراحی فمتولیزیک در تهران را انجام دهند.

فمتولیزیک در تهران
فمتولیزیک در تهران

مزایای جراحی فمتولیزیک در تهران

جراحی فمتولیزیک به دلیل دقت بالا و به روز بودن توجه افراد بسیاری را به خود جذب کرده است. از مزایای جراحی فمتولیزیک که باعث شده است بیشتر افراد از این روش برای درمان استفاده کنند عبارتند از:

  • مناسب برای همه افراد: تقریبا بیشتر افرادی که از عیوب انکساری رنج می برند می توانند با انجام جراحی فمتولیزیک درمان شوند.
  • بهبودی سریع: بهبودی بیمار در جراحی فمتولیزیک در مدت زمان کمی اتفاق می افتد زیرا در این روش از دستگاه های پیشرفته و نوین برای لیزر استفاده می شود.
  • دقت بالا: استفاده از دستگاه های به روز برای برش قرنیه باعث شده است جراحی فمتولیزیک با دقت بالایی انجام شود و شخص نتیجه بهتری از جراحی فمتولیزیک دریافت کند.
  • عوارض کم: تقریبا بیشتر جراحی های مربوط به چشم با عوارضی مانند التهاب، درد، سوزش، خارش، ورم و… همراه هستند. در جراحی فمتولیزیک معمولا میزان عوارض نسبت به جراحی های دیگر کمتر است و شخص چند روز بعد از جراحی می توانند به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازد.
  • قابلیت تکرار عمل: یکی از مهم ترین مزایای جراحی فمتولیزیک، قابلیت تکرار آن است. در صورتی که شخص بعد از جراحی به نتایج مطلوبی دست نیافته است می تواند مجددا این جراحی را تکرار کند.

 

مراجعه به پزشک

استفاده نکردن از تیغ جراحی برای برش قرنیه چشم یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث شده است بسیاری از افراد تمایل به انجام جراحی فمتولیزیک داشته باشند. اصلاح عیوب انکساری چشم از طریق لیزر در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. شما می توانید با مراجعه به مطب دکتر احسان عباس نیا متخصص چشم پزشکی برای درمان عیوب انکساری چشم با جراحی فمتولیزیک اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

جراحی زیبایی درشت کردن چشم

جراحی زیبایی درشت کردن چشم

جراحی زیبایی درشت کردن چشم جراحی زیبایی چشم و پلک تنها در جراحی بلفاروپلاستی خلاصه نمی شود. برخی از افرادی که علاقه زیادی به افزایش

مزایای بوتاکس اطراف چشم

مزایای بوتاکس اطراف چشم

مزایای بوتاکس اطراف چشم امروزه تزریق بوتاکس نقش مهمی در حوزه های زیبایی و درمانی ایفا می کند. یکی از مهم ترین کاربردهای بوتاکس، افزایش

هزینه بوتاکس چانه

هزینه بوتاکس چانه

مزایا، معایب و هزینه های بوتاکس چانه بوتاکس می ‌تواند به بهبود نواحی ناهموار چانه کمک کند. در برخی افراد، به دلیل تنش عضله منتالیس،

مطالب مرتبط