لیفت پیشانی با نخ

لیفت پیشانی با نخ

فهرست مطالب

لیفت پیشانی با نخ

با افزایش سن چین و چروک های ریز و درشتی روی پیشانی ایجاد می شود. امروزه با پیشرفت علم زیبایی، برای از بین بردن این چین و چروک ها روش های زیبایی متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی کم تهاجم ترین روش های لیفت پیشانی، استفاده از نخ است. این مدل از لیفت پیشانی از مزایای قابل توجهی برخوردار است و محبوبیت بالایی در بین زیباپسندان دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه انجام آن و همچنین مزایا و مراقبت های بعد از آن بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با میزان ماندگاری لیفت پیشانی با نخ، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چه کسانی می توانند لیفت پیشانی با نخ انجام دهند؟

لیفت پیشانی به علت کم تهاجم تر بودن از محدودیت های سختی برخوردار نیست و تقریباً تمامی افرادی که متقاضی این روش زیبایی هستند، بانوان و آقایان می توانند از این روش استفاده کنند. از جمله افرادی که می توانند این روش را انجام دهند؛ عبارتند از:

  •  افرادی که دارای چین و چروک های ریز و ظریفی روی پیشانی هستند.
  •  افرادی که ابروهای افتاده تری دارند.
  •  افرادی که حالت چهره آن ها، عصبانی، عبوس یا خسته به نظر می رسد.
  •  افرادی که ترس از روش های تهاجمی و جراحی با تزریق داروی بیهوشی دارند.
  •  افرادی که دارای سلامتی جسمی و پوستی کاملی باشند.

لیفت پیشانی با نخ

انواع نخ مورد استفاده در لیفت پیشانی با نخ

انواع نخ هایی که برای لیفت کردن پیشانی مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب دارای ویژگی های مشترکی هستند. جنس نخ های مورد استفاده در لیفت پیشانی از جنس پلی دیوکسانون است. به طوری این نخ ها پس از گذشت چندین ماه به صورت کامل جذب بافت پیشانی می شوند و هیچ نیازی به خارج کرن این نخ ها وجود ندارد. همچنین از دیگر خواص مطلوب این نخ ها می توان به به تحریک افزایش کلاژن سازی و در نتیجه جوان سازی پوست اشاره کرد. در حالت کلی، امروزه از 3 نوع نخ برای لیفت کردن پیشانی استفاده می کنند که عبارتند از:

  •  نخ های یگانه بدون پرز و خار
  •  نخ های تابیده
  •  نخ های خاردار

اقدامات قبل از انجام لیفت پیشانی با نخ

فرد متقاضی قبل از انجام لیفت پیشانی لازم است به نکات مورد توصیه پزشک مربوطه توجه داشته باشد. با رعایت این نکات فرآیند لیفت پیشانی بدون بروز هیچ مشکلی پیش خواهد رفت. از جمله اقدامات قبل از انجام لیفت عبارتند از:

• متوقف کردن داروهای منعقد و رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و… حداقل 3 روز قبل از لیفت
• خودداری از مصرف داروهای کبود کننده مانند مولتی ویتامین ها و ویتامین های D و E
• خودداری از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و کشیدن سیگار حداقل یک هفته قبل از لیفت
• اجتناب از انجام هر نوع کار دندانپزشکی از حدود 2 هفته قبل از لیفت پیشانی
• مطلع ساختن پزشک مربوطه از مصرف از هر نوع دارو یا ابتلا به هر نوع بیماری خاص

لیفت پیشانی با نخ چگونه انجام می شود؟

توصیه می شود لیفت پیشانی با نخ توسط پزشک متخصص و دانش آموخته انجام شود. در ابتدا، داروی بی حسی موضعی به ناحیه لیفت شده تزریق می کنند. سپس محل عبور نخ ها روی پیشانی علامت گذاری می شود تا در زمان وارد کردن سوزن ها دقت بالایی در تقارن سازی ایجاد شود. سوزن ها برای جلوگیری از درد زیاد، بسیار نازک و نوک تیز هستند. نخ ها از زیر پوست و به وسیله سوزن به سمت بالای پیشیانی به میزان لازم کشیده می شوند. در انتها، سوزن ها را از پیشانی خارج می کنند و نخ در زیر پوست باقی مانده و پس از چند ماه به طور کامل جذب می شود. حداقل زمانی که برای لیفت کردن پیشانی به روش نخ در نظر گرفته می شود، 30 دقیقه عنوان می شود.

مراقبت های بعد از لیفت پیشانی با نخ

با وجود آن که لیفت کردن پیشانی با نخ از روش های کمتر تهاجمی است؛ ولی لازم است فرد پس از اتمام لیفت، مراقبت ها و نکات توصیه شده را رعایت کند. با رعایت نکات می توان از بروز بسیاری از عوارض بعد از لیفت کردن جلوگیری به عمل آورد. از جمله مراقبت های بعد از لیفت پیشانی با نخ عبارتند از:

  •  خودداری از ماساژ دادن صورت تا 2 هفته بعد از لیفت کردن پیشانی
  •  خودداری از به پهلو خوابیدن حداقل تا 1 هفته بعد از لیفت
  •  خودداری از مصرف کرم های آرایشی و مرطوب کننده های روزانه و اصلاح پیشانی تا یک هفته بعد از لیفت
  •  خودداری از برداشتن اجسام سنگین، انجام ورزش های سنگین و رفتن به سونا
  •  خودداری از انجام سایر درمان های زیبایی و عمل دندانپزشکی تا 2 هفته بعد از لیفت

مزایای لیفت پیشانی با نخ

هر یک از روش های لیفت کردن پیشانی دارای ویژگی های خاص و مزایای قابل توجهی هستند. فرد مراجعه کننده با آگاه به این مزایا و نظر پزشک متخصص، اقدام به انتخاب نوع روش زیبایی لیفت می کند. لیفت پیشانی با نخ نیز از مزایای ویژه ای برخوردار است که در ادامه به بررسی این مزایا می پردازیم.

• روشی کاملاً کم تهاجمی و بدون نیاز به تیغ جراحی، بریدگی پوست و تزریق داروی بیهوشی
• دارای نتایج طبیعی قابل قبول
• بهبودی سریع و دارای دوره نقاهت کوتاه
• باقی نماندن هیچ نوع اثر یا جای اسکار روی پوست
• دارای هزینه معقول و مقرون به صرفه نسبت به سایر روش ها

میزان ماندگاری لیفت پیشانی با نخ

با توجه به این که پیش تر توضیح داده شده، نخ های مورد استفاده در لیفت پیشانی قابلیت جذب شدن دارند. از این رو، روش لیفت کردن پیشانی به وسیله نخ نمی تواند روشی دائمی باشد و نتایج آن پس از گذشت یک مدت از بین خواهد رفت. میزان ماندگاری نتایج حاصل از لیفت کردن پیشانی به این روش به طور میانگین 6 تا 8 ماه تخمین زده می شود. همچنین به دلیل افزایش کلاژن سازی پوست، جوان سازی چهره از 1 تا 3 سال ماندگاری خواهد داشت. این نتایج با نوع پوست و نحوه انجام عمل لیفت نیز ارتباط مستقیمی دارد.

لیفت پیشانی با نخ

عوارض احتمالی لیفت پیشانی با نخ

لیفت کردن پیشانی با استفاده از نخ نیز همانند سایر روش های زیبایی دارای مشکلات و عوارض بعد از لیفت است. باید خاطر نشان شد میزان بروز این عوارض بسیار کم است و در کوتاه ترین مدت از بین می رود. از طرفی با مراجعه به یک پزشک متخصص و کار بلد و همچنین رعایت مراقبت های بعد از لیفت، به آسانی می توان از بروز این عوارض احتمالی نیز جلوگیری کرد. از جمله عوارض احتمالی لیفت پیشانی با نخ عبارتند از:

  • کبود شدن محل ورود سوزن ها
  • آسیب به عروق خونی و ایجاد هماتوم
  • بروز عفونت
  • نامتقارن بودن میزان کشش نخ ها در دو طرف پیشانی و در نتیجه نامتقارن شدن حالت ابروها
  • جا به جایی نخ زیر پوست به دلیل ضعیف زده شدن گره های نخ
  • ایجادی گودی یا مشاهده نخ برای پوست های بسیار نازک

 

مراجعه به پزشک
در مطالب فوق به بررسی نحوه انجام لیفت پیشانی با نخ و همچنین اقدامات قبل و بعد از آن پرداخته شد. از جمله مزایای این روش زیبایی می توان به کم تهاجمی بودن، دوره نقاهت کوتاه، بهبودی سریع، حذف آسیب عصبی و جذب کامل نخ ها به بدن حداکثر تا 1 سال، اشاره داشت. دکتر احسان عباس نیا متخصص چشم پزشکی، فوق تخصص استرابیسم و اکولوپلاستیک و جراح فوق تخصص افتادگی پلک، تجربه و مهارت بالایی در درمان بیماری های چشمی و جراحی زیبایی چشم دارد. شما می توانید برای دریافت نوبت ویزیت و انجام لیفت پیشانی با نخ با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

جراحی زیبایی درشت کردن چشم

جراحی زیبایی درشت کردن چشم

جراحی زیبایی درشت کردن چشم جراحی زیبایی چشم و پلک تنها در جراحی بلفاروپلاستی خلاصه نمی شود. برخی از افرادی که علاقه زیادی به افزایش

مزایای بوتاکس اطراف چشم

مزایای بوتاکس اطراف چشم

مزایای بوتاکس اطراف چشم امروزه تزریق بوتاکس نقش مهمی در حوزه های زیبایی و درمانی ایفا می کند. یکی از مهم ترین کاربردهای بوتاکس، افزایش

هزینه بوتاکس چانه

هزینه بوتاکس چانه

مزایا، معایب و هزینه های بوتاکس چانه بوتاکس می ‌تواند به بهبود نواحی ناهموار چانه کمک کند. در برخی افراد، به دلیل تنش عضله منتالیس،

مطالب مرتبط

لیفت آندوسکوپی ابرو
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت آندوسکوپی ابرو افزایش و تکمیل زیبایی چشم ها و ابروها برای هر فرد زیباپسندی حائز اهمیت خواهد بود. افزایش سن از مهم ترین دلایل

مطالعه مقاله »
لیفت ابرو با لیزر
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

لیفت ابرو با لیزر

لیفت ابرو با لیزر پوست صورت یکی از مهم ترین نواحی است که در اثر افزایش سن تحت تاثیر قرار می گیرد. چین و چروک

مطالعه مقاله »
هزینه لیفت پیشانی
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

هزینه لیفت پیشانی

هزینه لیفت پیشانی افزایش اعتماد به نفس یکی از مهم ترین دستاوردهای استفاده از روش های زیبایی یا جراحی های زیبایی به شمار می آید.

مطالعه مقاله »
انواع لیفت پیشانی
لیفت ابرو و پیشانی
Avatar

انواع لیفت پیشانی

انواع لیفت پیشانی یکی از تکنیک های جوان سازی پوست پیشانی و زیبایی چهره، لیفت پیشانی است. این روش زیبایی به دلیل نتایج مطلوبی که

مطالعه مقاله »